Vyplatí se pojištění proti rozbití a krádeži u Alza.cz? Aneb jak nám měnili rozbitý tablet iPad

Před rokem a půl jsem svojí – tehdy 3 leté dceři – kupoval jako dárek tablet Apple iPad 2. Manželka mě od nákupu chvíli odrazovala, s tím, že je to drahá věc pro tak malé dítě. I to byl jeden z důvodů, proč jsem si při nákupu tabletu na Alza.cz připlatil za pojištění proti rozbití a krádeži.

Během dovolené se pak dětem povedlo tento tablet rozbít (vypadl jim z ruky na kamennou dlažbu a díky tomu celkem silně prasklo sklo obrazovky). Takže jsem se obrátil na Alzu a uplatnil toto pojištění – jak to celé probíhalo a s jakým výsledkem?

Pojištění proti rozbití a krádeži u Alza.cz

Už nějakou dobu Alza nabízí k různým druhům elektroniky pojištění proti rozbití a krádeži. Když jsem kupoval dětem první tablet, tak při ceně tabletu iPad 2 ve výši 9990 Kč přišlo pojištění na 2 roky na 1299 Kč. Tedy cca 13% z ceny tabletu. Když jsem nedávno kupoval druhý tablet (pro mladšího syna – viz moje zkušenost zde), tak při ceně tabletu iPad mini ve výši 6990 Kč bylo pojištění dalších 1049 Kč, tj. 15%.

Výše ceny pojištění 13 – 15% není zrovna málo, ale osobně si myslím, že se to vyplatí. Resp. mám za sebou praktickou zkušenost, která mi říká, že se to opravdu vyplatí. Zvlášť pokud byste chtěli – jako třeba já – kupovat tablet dětem jako hračku. Pokud by si ho kupoval jen pro sebe, tak bych to asi zvažoval. Pojištění proti krádeži tak velký smysl nemá, v autě bych ho nenechal, doma i v práci jsem pojištěný, a že by mi někdo nezpozorovatelně vytáhl tablet „z kapsy“ v metru nebo tramvaji se nebojím. Pojištění proti rozbití by už mělo větší smysl, i když = nepamatuji se, že bych někdy rozbil nějakou elektronickou hračku – telefon, Kindl, notebook apod.

V případě ale, že se jedná o nákup poměrně „křehké“ elektroniky pro menší děti se to opravdu vyplatí. Jinak to „křehké“ je právem v uvozovkách. Náš tablet za ten rok a půl přežil několik desítek pádů na zem z různých výšek na různé povrchy – od koberce, přes parkety po betonovou podlahu apod. Takže zas tak křehká hračka to není. Asi mu pomohlo i dobré pouzdro s vyztuženými rohy.

Našemu tabletu se osudným stal až pád na kamennou dlažbu na dovolené. Možná to byla ona příslovečná poslední kapka, možná se dětem povedlo pustit tablet tak, že spadl přesně na jeden z rohů (což je u tabletu poměrně rizikové místo). Každopádně výsledkem byla prasklina přes celý displej a sada menších v rohu, na který tablet dopadl.

Jak nám měnili pojištěný tablet v Alza.cz

Po návratu z dovolené jsem vyrazil do Alza.cz uplatnit pojištění. I když to nikde nepíší, tak nějak jsem usoudil, že tohle se bude řešit na reklamacích. Po příchodu jsem tam byl trochu zmatený = mají tam stroj na pořadové lístky, ale žádná volba se netvářila jako uplatnění pojištění (resp. nahlášení pojistné události“. Nakonec jsem si prostě zvolil „reklamaci“.

Pánovi jsem vše potřebné vysvětlil. Ten to sepsal a sdělil mi, že tablet pošlou do servisu na opravu. To mě trochu zklamalo. Nevím proč, ale myslel jsem si, že mi rovnou na místě dají jiný. Asi jsem vycházel ze své zkušenosti, když jsem tam reklamoval nefunkční myš.

Ještě horší bylo, když mi řekl, že to bude trvat i 3 týdny, nebo i déle, že na to snad údajně není žádná lhůta. To mě dost zamrzelo. Přece jen mě pojištění stálo nezanedbatelnou částku. A protože mám se službami Alza.cz převážně dobrou až velmi dobrou zkušenost, čekal jsem něco víc. No co se dá dělat.

Jak nám nakonec tablet vyměnili

Původně to vypadalo (alespoň dle slov pracovníka z reklamací Alza.cz), že se budou pokoušet vyměnit jen prasklé sklo. Nakonec jsme ale dostali úplně nový tablet. Ale postupně.

Po cca deseti dnech se v mém zákaznickém účtu na webu Alza.cz, v přehledu reklamací objevila informace, že zboží posílají ze servisu zpět na prodejnu. Zaradoval jsem se, že to nakonec netrvalo tak dlouho. Bohužel ale mezi změnou stavu z „zboží odesíláme na prodejnu“ na stav „zboží připravené k vyzvednutí“ uplynulo 14 dní. Za to má u mě Alza další mínus bod.

Nakonec mi ale dorazila SMS a email ať si zboží přijdu vyzvednout. Konkrétně tam stálo:

Produkt je připraven k vyzvednutí na VÝDEJI ZBOŽÍ v naší provozovně na adrese Alza.cz , Jateční 33a, Praha 7 Holešovice Po-Ne 8-20h.

Pro vyzvednutí reklamace si prosím s sebou nezapomeňte „příjemku do reklamace“. Číslo Vaší reklamace poté zadejte na terminálu u okénka „výdej reklamací“ a dále postupujte dle instrukcí.

Jestliže nedojde k vyzvednutí do jednoho měsíce od uplynutí zákonné reklamační lhůty, nebo, došlo-li k vyřízení později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení, bude Vám účtován poplatek za uskladnění dle aktuálního ceníku.

Dorazil jsem tedy do Alzy v Holešovicích. Na místě jsem byl opět trochu zmatený. Standardně jsem nakráčel k platebním automatům, kam pokaždé zadávám číslo objednávky. Ale platební automat mi zahlásil, že tohle číslo nezná. Tak jsem znejistěl a šel na reklamace, ale tam nebylo nic, kam bych číslo mohl zadat. Takže jsem ještě zkusil jít hledat okénko „výdej reklamací“. To jsem nikde neviděl. Po chvilce hledání jsem si ale naštěstí všiml jednoho „automatu“ který je přímo ve výdeji zboží, hned vedle posledních dveří. Tam jsem zadal číslo a za pár minut už jsem si šel pro tablet.

Podle vzhledu a podle ochranné fólie jsme dostali kompletně nový tablet. Jen mě trochu překvapilo, že to byl samotný tablet = bez krabice, bez kabelů, bez ničeho. Prostě jen tablet v ochranné fólii vložený do plastového pytlíku.

Vyplatí se pojištění?

Za mě určitě ano. Sice jsem za pojištění zaplatil o 13% víc, než byla původní cena tabletu, ale následně jsem (po dlouhém 3-týdenním čekání) dostal nový tablet. A to i když tablet v podstatě rozbily naše děti neopatrnou manipulací.

I proto jsem si pojištění zaplatil i u druhého tabletu, který jsem kupoval nedávno pro nejmladší dítě. Jen nevím, co budu dělat, až tabletu za půl roku skončí doba pojištění. Škoda že se to nedá prodloužit o další rok nebo dva.

  16Comments

  1. Lukáš   •  

    Díky za zkušenost. Sám mám teď v Alze na uplatnění pojištění telefon, který taky přežil x pádů na různé povrchy a nakonec mu stačilo spadnout cca z 1 metru na koberec, aby praskl display. Zítra to bude 14 dní, co jsem v Alze sepsal pojistnou událost a poslední informaci mám z pátku, že je telefon v servisu. Psal jsem jim kvůli tomu, že ve svém zákaznickém účtu mám uvedeno, že reklamace nebyla uznána, i když se jedná o pojištění. Dostal jsem od nich tuto odpověď:

    „Omlouváme se za zmateční informace. Ve vašem případě se jedná o pojistnou událost. Protože je to případ s mechanickým poškozením, je tato informace standardně předávána autorizovanému servisu za účelem vyhotovení cenového návrhu opravy zažízení.
    Vaše zařízení se v tuto chvíli nachází v servise, čekáme na vyhotovení cen. návrhu, abychom jej předložili pojišťovně.“

    Snad někomu pomůže.

    Jsem zvědavý, jak dlouho budu čekat…

  2. milan   •  

    po ukradeni tabletu jsem zavolal na misto cinu policii ,nechal si ofotit misto ,dostal jsem na policii protokol o kradezi,po asi patnacti dnech mi volala policie abych si prisel pro zpravu o odlozeni pripadu tzn.ze uz se tim policie zabyvat nebude nebot v zakonne lhute nenasla pachatele.tito lide na policii vysetruji kradeze vozidel za stovky tisic, asi vedi co je potreba k pojistne udalosti tohoto meritka cca 3500czk.ale alza si porad narokovala nejake protokoly ze jsem tyto penize radeji ozelel.takze moje resume zni:pojistku od alzy nikdy vice,radsi kulku do palice.timto zdravim i pojistitele alzy.

  3. pavel   •  

    Byt autorem tohoto clanku, uplne bych se stydel za to, co jsem napsal. Stezujete si here nez male dite. I tupcovi musi byt jasne, ze rozbijete-li si vlastni vinou tablet, neexistuje ze zakona termin opravy. A proc by Vam mela Alza davat novy tablet v krabicce a s novymi kabely? Reklamuje se kus za kus. Nechapu Vase stiznosti. Ja vedet, ze jsme koupil tablet 30th dveri, nedostanete nic.

    • Vilda   •  

      Proc by teda to pojisteni existovalo? Myslim ze i dosplemeu muze neco spadnout z ruky a vlastne z 2-3x vetsi vysky, takze je to vyrazne nebezpecnejsi :-). Nicmene mam doma iPad 2 uz 2 roky delam s nim ja a moje ted uz 3 leta dcera (dela s nim od 2 let) a tablet porad zije. V nasem pripade pojistovna zatim vydelava a vsichni jsou spokojeny. Kdyz tablet dceri jednou spadnul na lino z cca pul metru dostala na zadek a tyden ho nesmela pouzivat a ted uz si dava pozor. Me osobne spadnul uz minimalne 2x, ale v pohodli domova proste vydrzel. Kazdopadne je jasne, ze pojistovnam se to asi vyplati, protoze pojisteni je stale mozne za podobnych podminek uzavrit. Az to mozne nebude, tak to znamena ze se to nerentuje ;-).

      • Vašek   •  

        A dal sis taky na zadek a zákaz na 14 dní ho používat??? 🙂

  4. Josef   •  

    Vesměs pozitivní zkušenosti. Já mám poprvé pojištění a negativní zkušenost. Koupil jsem dceři mobil (první dotykáč takže levný S Galaxy Fame)a samozřejmě (je to dítě) jsem připlatil za pojištění (23% z kupní ceny). A po 3 měsících se dceři podařilo rozbít displej (praskl) při reklamaci mi pracovník Alzy poradil – „opravu“ nikoliv výměnu aby i po opravě pojištění nezaniklo (prý po dodání nového telefonu se již na tento nebude pojištění vztahovat). Po 10ti dnech mi napsali, že mi vrací peníze ale pouze časovou kupní cenu, důvod :mobil již neprodávají a výměna skla je nerentabilní (Alza tvrdí, že dražší než samotný mobil, ale od toho je přeci pojištění). Takové jednání mi vadí, protože vím že jinde se dá tento mobil ještě pořídit, ale za tu „časovou“ cenu ho už nekoupím. Zvažuji jak se bránit. Když mi poradíte budu rád.

    • Vilda   •  

      To si prectete smluvni podminky :-).

  5. Vilda   •  

    To bych se celkem rad zeptal autora, jestli pojisteni zanikne po prvnim reklamacnim rizeni?

  6. Petr.   •  

    Pojištění u Alzy nikdy více, a vůbec žádná elektornika.. Telefon nedopoatřením poškozený, oprava v servisu by vyšla méně než na polovinu pojistky u Alzy vč. zapůjčení náhradního!! U alzy přes měsíc trvalo vyřízení (při nabízení pojištění je to prý vždy o dost rychlejší..hahaha), po vrácení telefonu a nabití stále nefunguje, stále ta stejná závada.. Druhá reklamace běží, další měsíc bez tlf. Doufám, že to dojde tak daleko jak píše Josef – už se model neprodává.. No a to se vyplatí…

  7. Adam Pavel   •  

    ALZA – POJIŠTĚNÍ PROTÍ POŠKOZENÍ A KRÁDEŽI UŽ NIKDY VÍC,JSEM VYLEČENÝ. HTC ZA 6690 ,POJSTENI 1471. CCA 18% … telefon mi jendou spadl,reklamace pres pojstku uznana cca mesic…. Ale po nejake dobe se mi stalo to že mi telefon opet vypadl z ruky ,klasicky jsme zavolal na alzu ze jsem rozbil telefon. Ale co mi rekli me pekne Odje**** … Prý narok na opravu z pojsteni je jednou za rok. Takže musíte počkat cca 300 dní než ho budete moct dát opět na opravu…. To je pekne zmrdstvo jak to maji ošulene,kdybych to vedel nic si u nich nepojstim a ted si uz u nich ani nic nekoumi,zmrdi. Co je to za logiku,jako co telefon mi ma lezet rok v šupliku abych ho mohl dat na opravu??? Maji hned napsat že oprava pouze jendou za rok nebo tak něco,ale ti hajzli to napisou nekde malyma pismenkama…. Stejne se mi zda ze to maji napsane blbe … pisou 3x do roka… —->

    9.6 Pojistitel může plnění z pojistné smlouvy odmítnout, jestliže:

    a) příčinou pojistné události byla skutečnost, o které se dozvěděl až po vzniku Pojistné události a kterou nemohl zjistit při sjednávání pojištění nebo při jeho změně v důsledku úmyslně nebo z nedbalosti nepravdivě nebo neúplně zodpovězených písemných dotazů, a jestliže by při znalosti této skutečnosti v době uzavření pojistné smlouvy toto pojištění neuzavřel nebo je uzavřel za jiných podmínek, nebo

    b) oprávněná osoba uvede při uplatňování práva na plnění z pojištění vědomě nepravdivé nebo hrubě zkreslené údaje týkající se rozsahu pojistné události, nebo podstatné údaje týkající se této události zamlčí.

    9.7 Sjednal-li pojištěný pojištění dle této smlouvy k jedné Věci vícekrát, pojistné plnění mu bude vyplaceno pouze jednou.

    • Imrich Molnár   •  

      Mladý muži, váš pořad jsem viděl v TV, domácnost zařízená, maminka mluvila jako z učebnice, tak už vás mohla naučit číst i malé písmenka, nebo jste nechodil do školy?

  8. Matej   •  

    V alze bych si uz nikdy nic nepojistil. Zaplatil jsem 5tis. za telefonon a 800kc za pojistku. Po 4 mesicich mi praskl display pri stehovani. Dal jsem ho na opravu a po temer 2 mesicich mi ho vratili s tim, ze jsem si to zpusobil sam a ze na me jebou. V alze od te doby nenakupuji a to, ze jsem tam odebiral minimalne kolem 5tis. mesicne. Radsi mironet, nebo czc.

    • Kika   •  

      A myslíte si, že s Mironetem na tom budete líp? 😀
      U Mironet koupený mobil před rokem – začal se vypínat. Nejdříve jsem doma udělala tovární nastavení, asi na tři dny to pomohlo, potom putoval na reklamaci, po měsíci se vrátil – dali tovární nastavení, závadu nenalezli. Telefon nezvládl ani prvotní nastavení, takže po pár dnech putoval na reklamaci znovu, už jsou to dva týdny, tak jsem zvědavá s jakou se vrátí.
      Telefon mám u společnosti i pojištěný a pokud neuznají reklamaci, brzo na něj dojde. Podle recenzí na internetu se ale s telefonem i hodnotou můžu rozloučit a šetřit na nový. Takže Mironet…never more!!

      • tonda   •  

        No minimálně tam nezaplatí drahou pojistku na hovno

  9. Imrich Molnár   •  

    Společnost Alza je pouze zloděj na pojištění. Kdysi jsem pracoval pro pojišťovnu, která řešila pojistné události pro nahodilé poškození zboží. Každý z nás si vydechl, že si pojištění převzal Pojišťovna Cardif, myslím že lituje taky, že s touhle čupr spolupráci má jenom negativnou recenzi na webu i v televizi. Lidi jsou tak bláhový, řvou na pojišťovnu, kde si lidi myslí, že likvidátor má v ruce pájku a letuje jejich mobily a ipady, směšné. Už by mělo lidi napadnout co podepisují v Alze, když tam své rozflákané přístroje nechávají, že se stávají majetkem Alzy a v případě dobropisu dostanou hovno a ne přístroj zpět. je mi líto každé pojišťovny co má spolupráci s Alzou. Vidím toho zeleného skřeta v Tv a přepínám a lidem v okolí doporučiji v Alze nic nekupovat.

  10. LADIK   •  

    ROZHODNĚ SE POJIŠTĚNÍ NEVYPLATÍ. POJISTĚNÍ PROTI ROZBITÍ FUNGUJE ASI TAKTO . koupil sem telefon za 5000 + pojištění prosti krádeži a rozbití !!!!! dal sem tedy telefon na reklamaci jako pojistnou událost když je to tedy pojištění proti rozbití !!! uvádějí že spoluučast je 10 % což tedy dělalo 499,- a potom přišlo probuzení !!! TELEFON NEOPRAVILI VRÁTILI 1992 KORUN A TELEFON ZPĚT NEDALI !!!!! TAKŽE SEM PŘIŠEL O SVŮJ FUNKČNÍ TELEFON ZA 5000 VRÁTILI MI 1992 KORUN JAKO POJISTKU A ZA POJIŠTĚNÍ SEM DAL 1200 COŽ ZNAMENÁ ŽE MI VLASTNĚ DALI 800 KORUN A SEBRALI FUNKČNÍ TELEFON ZA 5000 !!!!!! TAKŽE TO JE CO ZA POJIŠTĚNÍ ?? ZLODĚJI UŽ BYCH U ALZY ZA TOHLE NEKOUPIL ANI HOVNO NATOŽ POJIŠTĚNÍ . KDYBY TELEFON NEFUNGOVAL tak třeba 800 někoho potěší ale bylo prasklé jen vrchní sklo !!!!!

Napsat komentář: Imrich Molnár Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *