Moje osobní zkušenost je taková, že připojení od UPC je až na výjimky hodně rychlé a hodně stabilní.

UPC se vůbec nezměnilo, internet je rychlý, ale se zákazníkem se pořád „vyjebává“

Minulý týden jsem si doma nechal zapojit internet od UPC. Bydlím v Praze, doma máme rozvody kabelové televize od UPC, a vzhledem k ceně/rychlosti je myslím UPC pořád dobrá volba, jak mít doma hodně rychlý internet.

Už jsem měl internet od UPC zapojený několikrát. Jak jsem se v průběhu let stěhoval po Praze, tak jsem připojení od UPC využíval na Praze 4 v Modřanech, na Praze 10 ve Strašnicích, na Praze 4 v Michli, a nyní nově na Praze 10 na Skalce. Takže už mám několik různých zkušeností z různých lokalit.

UPC = rychlý, funkční internet za rozumnou cenu

Moje osobní zkušenost je taková, že připojení od UPC je až na výjimky hodně rychlé a hodně stabilní. Nikdy jsem neměl problémy typu, že by internet neustále vypadával, nebo že by rychlost byla nižší než ta uvedená ve smlouvě. Ano, čas od času jsem zažil výpadky, ten nejdelší )na Praze 4 před několika lety) trval myslím skoro týden.

Ale jinak si na „technickou kvalitu“ služby nemohu stěžovat. Pravda, osobně bych ocenil, kdyby UPC nemělo takový nepoměr mezi Down/UP rychlostí, přece jen 1:10 (momentálně mám 120 Mbit/12 Mbit) je dnes už dost málo (s ohledem na všechny ty cloudy, dropboxy, sdílení fotek a všeho možného). Ale ve srovnání s tím co „dovede“ mobilní internet nebo ADSL je to krása.

UPC = 10 způsobů jak „ojebat“ zákazníka

Co se ale moc nezměnilo, je to, že UPC (jako ostatně každý – viz například nedávné zavedení automatického dokupování dat u Vodafone), se snaží zákazníka „ojebat“ resp. z něj vymámit co nejvíce peněz.

V mém případě se jednalo o následující fintu:

Objednávám si internet, ale vnutí mi televizi, kterou budu muset platit

Chtěl jsem si objednat pouze připojení přes internet a žádnou kabelovou televizi. Prvním důvodem je to, že zásuvka kabelové televize bude umístěna hodně daleko od obývacího pokoje a já rozhodně nechci po bytě tahat nějaké kabely. Druhým důvodem je pak to, že u nás doma televizi – ve smyslu televizního vysílání – nikdo nesleduje. Já jsem měl televizi zapnutou naposledy při zimní olympiádě. Manželka myslím také tak, a děti mají své pohádky v přehrávači nebo na tabletu.

Objednal jsem si tedy přes internet pouze službu připojení k internetu. Ano, uvádí tam, že nový zákazník má na 3 měsíce kabelovou televizi zdarma, ale to jsem neřešil. To, že bych to měl řešit, mi došlo, až když mi zavolal operátor z klientského centra UPC.

Prošli jsme celou objednávku, domluvili si termíny atp. Více-méně mezi řečí se operátor zmínil o tom, že tam budu mít i tu televizi, že to je zadarmo na 3 měsíce, a že si mám pak zavolat pro zrušení.

To jsem hodně zpozorněl. S UPC mám už svoje zkušenosti. Takže mi hned došlo, že to není žádná televize „zadarmo“. Tj., něco o co bych se nemusel starat. Ale normálně se mi snaží vnutit službu, která sice 3 měsíce nebude účtována, ale pak se automaticky přepne do placeného režimu.

Prostě spoléhají na to, že část lidí zapomene službu zrušit a pak ji budou platit. UPC má také skvělé podmínky, že nic se nedá zrušit hned, ale vždy je tam nějaká výpovědní lhůta. Takže pokud bych zapomněl na rušení televize, a všiml si toho, až by mi přišla faktura, a pak teprve volal do UPC, tak bych pak musel platit ještě minimálně jeden nebo dva měsíce.

Přiznám se, že mi dalo hodně práce té holčině z UPC vysvětlit, že já chci opravdu jenom internet a nechci žádnou televizi a nechci nikam za pár týdnů volat a něco rušit. Prostě si chci jenom objednat internet, nechat si ho od technika zapojit a pak už dál nic neřešit.

Bylo to opravdu náročné, ale nakonec mi slíbila, že se o to postará – údajně mi nemůže nechat zapojit pouze internet, ale musí i s tou televizí (zbytečná práce technika), ale pak mi to prý sama zruší.

Upřímně se moc těším, až mi za ty 3 měsíce přijde faktura, kde bude i poplatek za televizi a já budu volat do UPC a „řvát“ na nějakého chudáka, který v tom bude nevinně. Už se mi několikrát stalo, že operátor UPC něco slíbil a pak to nedodržel. A vzhledem k různým diskusím na internetu, určitě nejsem jediný, kdo má tuto zkušenost.

Zapojení internetu od UPC

Úplně na závěr – zapojení internetu od UPC proběhlo úplně OK. Technik dorazil ve slíbeném rozmezí. V bytě jsme neměli ani kabel ani zásuvku, ale to se nám s technikem povedlo vyřešit během pár minut – do půl hodiny už odjížděl. Internet je funkční, rychlost OK.

PS: důvod proč jsem si nechal zapojit UPC? V daném bytě už bydlím několik let a doteď jsem využíval místní Wi-Fi. Nabízela krásných 8Mbit/8Mbit (což mi osobně bohatě stačí na domácí používání internetu) za nějakých 200 Kč. Bohužel ale posledního půl roku, je ta služba absolutně nepoužitelná, několikrát za den i na několik hodin rychlost spadne na cca 500 kbit/s. Vzhledem k tomu, že provozovatel s tím ani po nesčetných urgencích nic nedělá, tak jsem mu dal sbohem a šel zkusit štěstí u UPC. Tak doufám, že nebudu litovat

PS2: Aby mi někdo nevyčítal, že jsem nějaký „UPC hater“, v této firmě jsem několik let pracoval (už je to dlouho), a obecně mám s UPC převážně pozitivní zkušenosti, jen mi prostě vadí ta snaha drobnými kličkami vytáhnout ze zákazníka více peněz.

  13Comments

  1. lj   •  

    Měl jsem úplně ten samý problém s televizí jako vy, nicméně jsem neměl trpělivost s operátorkou a podíval jsem se na nabídku pro firmy / živnostníky. Člověk by předpokládal, že v tom není žádný rozdíl, nicméně je a zásadní. Speciální telefonní linka pro firemní zákazníky. Jako klient UPC Bussines, při technických problémech nemusíte čekat na operátora ale hned vám to někdo zvedne. Nemusíte řešit žádnou televizi. Fakturu můžete platit klidně jednou za 2 měsíce a nikdo vám nebude vyhrožovat exekutorem či něco podobného. Celkový přístup je jiný, lepší a ceny jsou menší! Modem si můžete koupit a k tomu všemu máte veřejnou a statickou IP adresu zdarma. Věřím že pak budete s UPC naprosto spokojený! 🙂

  2. dawe   •  

    UPC jsou vymrdány židáci zdražujou každej rok a stálého zákazníka je priorita ojebat a hovno mu nabídnout mrdky zmrdaný

  3. Mirek   •  

    Teda pobavil mne úvod článku, stabilní a rychlí internet 🙂 v roce 2015 dalo v létě UPC svým klientům dvou násobnou rychlost (zřejmě aby je nalákali na vyšší cenu), 1. ani jednou to neběželo tak jak mělo, ze slibovaných 240Mb/12Mb/s to v nejlepším případě běželo na cca 170Mb/s co se ale absolutně nezměnilo byla odezva servru, ta zůstala na cca 35ms. Děs Když symetrický internet po optice dokáže odezvu cca 5ms!! to je 7x rychlejší. Protože odezva se nezmění ať mám od nich jakou chci rychlost vzal jsem zpět levnější rychlost co jsem měl. A co se nestane. Již po dva víkendy za sebou mi internet 100/10Mb/s běží na cca 10Mb!! Prej mám od nich připojení po OPTICE!! K čemu mi je, že oni mají někde optický kabel, když mě od ňákého vzdáleného uzlu jde zastaralý a 20 let používaný koaxiál?!! Měl jsem tu i technika kvůli častým výpadkům televize. Než přijel tak samozřejmě proběhlo klasické kolečko s kontrolou kabelů a vyhrožování, že si technika zaplatím, když to bude moje chyba. Technik přijel, zakroutil hlavou, prohlásil, že tak mizerný signál ještě neviděl a odjel. Reakce? Žádná. Ono co by s tím také mohli dělat? Kabely vyměnit nemohou, protože i když je družstvo před zateplením domu vyzývalo, aby si to přeložili, vykašlali se na to, teď jsou kabely pohřbený pod omítkou! Jejich slavná videotéka a TV archiv (no to se tomu snad tak ani nedá říkat) je spíš trapárna, která umožňuje zpětně pusti pouze vybrané seriály novy (Ulice, Ordinace), primy a ČT a to ještě až po několika denním čekání kdy to do archivu zařadí. Kvůli televizi Horizon vyměnili klientům set top boxy údajně za novější. V podstatě nejde o nic jiného než set top boxy, které před pěti lety nechaly zákazníkům sebrat, zrepasovaly je a teď jim je vrátily! Odtud asi i problém s „částečným výpadkem u HD Mediaboxů“!! Proč nedali nové moderní set top boxy s infra, který přímá signály i odrazem a nemusím na něj mít zamíříno jak odstřelovač?! O dalších slabinách, jako je samovolné vyhazování vybraných programů ze seznamu oblíbených, změny nastavení poměrů obrazovky, jsou asi v normě. Horizon Go hraje pouze online, žádný archiv neobsahuje a pokud vám utekl začátek máte smůlu. Nechápu lidi co mají možnost přejít k někomu kvalitnějšímu a neudělají to! Ti to „sponzoři“ nadále živí zahraniční vyžírky a nízkou kvalitu služeb.

  4. David Čihák   •  

    Já jsem tedy z internet od UPC velmi spokojený. Ceny mají relativně nízko, servis je perfektní a líbí se mi i jejich přístup k platbám (když nezaplatíte, internet vám neodpojí jako značná část jejich konkurentů). Myslím že u každého z poskytovatelů lze nalézt určité chyby, ale zrovna UPC patří k těm „lepším“ korporacím v poskytování internetu.

  5. Andrea   •  

    Dobrý den. Jsem zákazníkem UPC již několik let. Výpadky minimální, velmi slušná rychlost, k mé práci potřebuji denně spolehlivé připojení a to na rozdíl od Vodafone bylo. Ovšem poslední měsíc mi s nimi během pár dnů přešla trpělivost. Internet vypadával, porucha nahlášená, odstranění potíží se neustále posouvalo ze dne na den. Porucha byla i nedaleko mého bydliště, když jsem se tam byla podívat nikdo na místě nebyl. Bylo porušeno dle vyjádření pracovníka 8 kabelů a proto se oprava tak protahuje. Sekal se obraz na televizi, net to samé, víkend ještě ušel ale po víkendu se začalo opravovat a od té doby prostě nešlo nic. Jelikož pracuji pro firmu, mohla jsem dostat i padáka pokud bych se včas neomluvila. Po kontaktu na klientské centrum a žádosti o náhradu mi bylo sděleno že tohle zákon neřeší. V mém případě to ovšem překážka v práci byla, jsem na ŽL, takže ušlý výdělek mi ani z části nikdo neuhradí. Po několika urgencích se ozvala paní která ohodnotila vzniklou škodu na necelých 300,-kč s tím že v srpnovém vyúčtování bude platba o tuto částku ponížena. OMYL, přišla plná částka 918,,- kč. Na můj dotaz nikdo nereagoval, sipo jsem tudíž přerušila a ozvali se až když jsem ostře najela s dotazem jestli čekají na to až se SIPO strhne. Byl mi nabídnutý nový výhodný balíček a pronájem modemu snížen na 40kč měsíčně. Jelikož to celé bylo podáno velmi šalamounsky a tak aby se vlk nažral a zákazník to sežral rozhodla jsem se ke změně. Zaplatím částku poníženou o vytýčenou „škodu“ a od smlouvy odstoupím. Zajímalo by mě kolik lidí si tohle nechá v Olomouci líbit protože na našem konci má UPC skoro každý a jestli se někdo vůbec ozval. Co mě irituje nejvíce? Jejich znělka na mobilu na nahlášení poruch “ máte problém? a pak asi 4x zmáčknout správnou předvolbu…Již jednou jsem měla pokažený modem, shodou náhod byl výpadek netu celkově kvůli poruše někde v Praze a pracovník mi mylně odpověděl že modem je v pořádku i když nic nebliká. Druhý pracovník již konstatoval že to problém je. Porucha nahlášená ve čtvrtek, pracovník dorazil až ve středu následující týden. Než nám UPC vůbec zapojili bylo to též nahánění technika, po urgenci se dostavil v sobotu (bydlel nedaleko a prostě se smiloval). Děkuji, ale takovéhle jednání nehodlám tolerovat, všeobecně si operátoři dělají co chtějí..s UPC jsem byla spokojená ale je nedorozumění a zcela evidentní okrádání. 300x počet postižených lidí co se takto nechají je asi hodně, jenom firma přesně ví kolik jich tento měsíc „natáhla“.

  6. Karel V.   •  

    Dobrý den všem, hlavně však těm kteří si chtějí pořídit služby od UPC. Nedělejte to. Stále se zákazníkem „vyjebává“. Byl jsem zákazníkem UPC. Již před lety jsem si zvykl, že mi posílají maily o nesmyslech. Jako že nějaká televize je taková a jiná maková. Televizi nemám, je to, podle mého soudu žrout času. Ale ač televizi nemám, tak UPC našlo způsob jak za ni budu UPC platit. Poslali mi mail, a když jim neodpovím, že televizi nechci, pak bude součástí balíčku s internetem a navýší mi cenu. Ok měj jsem číst všechny jejich bláboly a odpovědět, že nechci. A NEBO … dobře vymyšlená strategie jak obrat zákazníka o peníze. 🙁 Prostě UPC.
    Tak jsem dal výpověď a přišlo mi penále za služby, které jsem odebral a řádně zaplatil. CO? PENÁLE ZA ODEBRANÉ SLUŽBY? Ale já je zaplatil. Ano. Toto je realita u UPC. A je to v tisícovkách. Žádné koruny nebo stovky.

    Závěrem: UPC jsou LOUPEŽNÍCI. Ale mají zatraceně rychlý internet. 🙂

    • Leoš Drda   •  

      Také mě tak napálili. Bohužel musím platit půl roku, přestože nejsou schopni mi přenést internet ani televizi.
      Dávejte si pozor co jim podepisujete!!!

  7. Veronika   •  

    Jsem velmi zklamaná, byla jsem s UPC spokojená. Nikdy jsem neměla problém a vždy bylo všechno v pořádku vyřešené a nebyl žádný velký problém. Ale po dnešní zkušenosti, jsem opravdu s UPC velmi zklamaná. Když člověk platí po celou dobu, co UPC má a nikdy se ani jednou neopozdil. Tak se k němu zachovají jako k lidem, co nikdy neplatili. Objednali jsme si UPC, které nám dali ve slevě a smlouva byla na rok. Ještě jsem říkali paní, že se budeme možná v nejbližší době stěhovat. Tak jestli to není problém, bylo nám řečeno že když se člověk bude stěhovat tak že je vypovězení smlouvy z důvodu stěhování. A že to není problém, tak že můžeme klidně sjednat smlouvu na rok. Smlouva se podepsala a vše od UPC jsme používali celých 11 měsíců a podepsaná smlouva byla na 12 měsíců. Když jsme se stěhovali, ukončovali jsem smlouvu z důvodu stěhování. Přišel nám dopis, ve kterém byla smlouva ukončená. No ale po té přišla nečekaná věc, chtěli aby jsme zaplatili 3000 Kč. A proč? Protože jsme ukončili smlouvu dříve o jeden měsíc. Tím pádem jsme museli doplatit předešlé měsíce, ve kterých byla věrnostní sleva 300 Kč. Před stěhováním jsme říkali, že by jsme si UPC klidně převedli na novou adresu. Jenomže na nové adrese nebyl dosah od UPC, tím pádem jsme si nemohli UPC vzít sebou a převést. Ale co je i velký problém a co mě opravdu vadí!!! Nikdo nám nenabídl, že by jsme mohli doplatit jeden měsíc co nám zbývá do dodržení smlouvy. A nechali nás ukončit smlouvu a zaplatit 3000 Kč. Opravdu mě UPC zklamalo a už nikdy bych od nich nic nechtěla!!!A proto taky nikdy a nikomu nedoporučím!!!

    • Leoš Drda   •  

      To samé dnes. Škoda, že jsem si váš příspěvek nepřečetl než jsem si jejich službu zřídil.

  8. Denis   •  

    Výborná diakritika v článku… 😀

  9. Zdeněk   •  

    Naprosto přesně napsané od paní Veroniky. UPC je v tomhle obyčejná zlodějna. Info pro další zájemce…řádně čtěte smlouvu!!Jinak Vás ojebou o „slevu“, kterou Vám slíbili. A platíte vesele dál. Jinak hezké vánoce a co nejméně podobných negativních zkušeností.

  10. Dominik-99   •  

    Při výpovědi smlouvy kvůli stěhování byli proti nám použity vyloženě podvodné praktiky, zřejmě aby bylo z klienta vyždímáno co nejvíc peněz. Volali jsme jim čtyřikrát od května tohoto roku, že se stěhujeme a že chceme ukončit smlouvu, bylo nám řečeno, že se požadavek vyřeší. Nic se nevyřešilo a bylo nám účtováno dál, jako bychom mohli služeb využívat. Až po třech měsících bylo řečeno, že smlouva musí být vypovězena písemně. (Proč to nebylo sděleno při prvním telefonátu nechápu.) 
    Na dotaz, zda lze smlouvu vypovědět osobně, bylo řečeno, že nikoliv, což byla evidentně další lež, neboť nám teď po třech měsících bylo sděleno, že to lze. A ještě navíc byla naúčtována 500 kč pokuta kvůli údajnému vypovězení smlouvy z důvodu neplacení. Co jiného je toto než podvod, neboť: A) Proč nebylo sděleno ihned, že smlouva musí být vypovězena písemně? B) Proč byla zapřena možnost vypovědět smlouvu osobně?
    Absolutně nedoporučuji a všechny potenciální klienty varuji.

  11. Lucie   •  

    Všechny vás zdraví.
    Čtu si tu komentáře od klientů UPC a jen zírám. Narazila jsem na to z důvodu, že jsem po roce zase po nich něco chtěla a okamžitě se to projevilo na vyúčtování i když jsem o žádnou další službu nežádala.
    Po pěti letech nám odešel modem, který jsem si od nich kdysi koupila. Volali jsme na servis UPC, že nám nefunguje internet. Technik říkal, že žádný výpadek z naší lokality nemá, že se zkouší připojit a že nemá odezvy. Následně konstatoval, že je v háji modem. Byl velmi ochotný a tak nám zodpověděl dotaz, že nový modem bude možné si také odkoupit za 2 020,-. A tak jsme se s ním rovnou domluvili na výjezdu technika, který nám měl nový modem dodat. Technik přijel, zapojil, předal nám Zakázkový list, kde je vysloveně napsáno odkup modemu a daná částka s tím, že faktura za nový odkoupený modem bude v následujícím vyúčtování.
    Dnes mi přišlo. A víte co? Co byste řekli? Na faktuře je poplatek za služby stejný, ale je k tomu připsaná částka za pronájem modemu, navýšená o 115,16 Kč. No to snad není možné!!!!
    Volám na UPC. Obsluha na klientské lince byla velmi milá. Neměla jsem sílu na ní ječet i když bych nejradši. Našla si zakázkový list a dala mi za pravdu, že je tam uvedeno odkup nového modemu. Nevěděla si s tím hned rady, tak jsme se rozloučili s tím, že mi za chvíli zavolá.
    Opravdu zavolala. A závěr je takový: přivezou mi nový modem, protože ten co mám je do pronájmů a vyúčtování, které mi přišlo dnes stejně musím zaplatit, protože momentálně s tím nic nemohou dělat. Vyjebali se mnou, jak se patří. Dokud od nich nic nepotřebujete, všechno je O.K. Jakmile se ozvete, platíte a docela koukáte za co.
    Mám se odvolat? Mám k nim poslat kontrolu?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *