Supermarket Albert: Zákazníci zaplaťte a vypadněte (a nestěžujte si)
Aneb supermarket Albert je momentálně nejhorší obchod, který znám.
Bydlím v Praze na Skalce, kousek od metra. Kromě hypermarketu Tesco, tady máme ještě supermarket Albert. Ten má pro mě poměrně výhodnou polohu, jen pár kroků od stanice metra. Takže když cestou z práce potřebuji pár věcí, je nejrychlejší zajíst právě sem. Posledních pár týdnů (nebo dost možný i měsíců) mám ale s Albertem dost zásadní problém.
Šunka, salám, kuřecí maso se zkazí během chvilky
Pokud si v tomto Albertu koupím šunku, nějaký salám, nebo chlazené kuřecí maso, je poměrně vysoká pravděpodobnost, že druhý den ráno už bude velmi podivně cítit. Někdy stačí i jen zajít nakoupit ráno, a večer už nemáte jistotu, že to bude k jídlu. Především o víkendu. Za posledního půl roku se mi podobná zkušenost podařila tak 5 – 6 krát. (řekněme z 30-ti nákupů).
Nevím čím to je, jestli tam třeba chodí tak málo lidí, a pak tyhle chlazené věci skladují déle než je potřeba? Při nákupu v Tesco nebo v Bille se mi to nestává (určitě tedy ne pravidelně).
Pečivo – sníst ihned nebo vyhodit
S pečivem to v našem Albertu není o moc lepší. Pravda, čerstvě rozpečené kaiserky, dalamánky nebo jiné rozpékané pečivo, tam mají „čerstvé“ i několikrát denně. Občas se sice nezadaří, takže rozpečené pečivo je příliš křupavé (vysušené, tvrdé) nebo naopak podezřele nedopečené. Bez ohledu na to ale platí, že tohle pečivo je nutné sníst velmi rychle, maximálně během několika následujících hodin. Pak už je jeho chuť a stupeň tvrdosti za hranicí toho, co se dá sníst.
Pravda, tohle ale není problém jen této prodejny Albert. Hodně podobně jsou na tom i všechny další obchodní řetězce. Vůbec se to nedá srovnat s chutí chleba, který si obvykle kupuji cestou z práce v nedalekém malém pekařství. A není to jen chuť. Půlka chleba koupená od pekaře v pondělí, je ještě ve středu k nerozeznání od čerstvého pečiva. Chleba je i za tři dny stále měkký a jedlý. A není to jen chleba.
Náš zákazník, náš rukojmí, aneb zaplať a vypadni
Zrovna včera jsem potřeboval koupit jednu věc, takže jsem zašel do Alberta (jinak se tam v posledních týdnech snažím nechodit). U pokladny přede mnou stojí paní, které se nezdá výsledná cena a snaží se ji reklamovat. Pokladní ale bere slušné upozornění na chybu jako útok na vlastní osobu. Ihned začíná zvyšovat hlas. Argumenty typu „no jo, tak je to špatně zadané v systému, ale za to já přece nemůžu apod.“. Prodavačka asi nikdy neslyšela o něčem jako loajalita k firmě. Pokud moje firma něco pokazí a já pak komunikuji s klientem, tak jsem to já, kdo se omlouvá a já kdo říká „je to moje chyba“ (nebo alespoň „je to naše chyba“).
Po tom co je problém vyřešen a paní si uklízí svůj nákup, se prodavačka (která čeká, až se uvolní místo na odkládacím pultu) obrátí na kolegyni u vedlejší pokladny se slovy „No vidělas to, ti lidi jsou dneska jak šílený, to snad není možný“. Vůbec jí nevadí, že ji poslouchám já, postižená zákaznice, a pár další lidí …
Další hezká scéna je trochu starší. V sobotu po ránu, kdy v obchodě téměř nikdo není, přijde jedna z prodavaček k regálu s drogérií. Vezme do ruky lak na vlasy (nebo prostě něco co tam bylo ve spreji). Nastříká si trochu na hlavu, prohrábne si vlasy rukou, vrátí sprej do regálu a pokračuje dál. Vůbec jí nevadí, že ji při tom pozorují minimálně 3 zákazníci. Docela by mě zajímalo, jak to vypadá vzadu ve skladu? Nebo co dělají při krájení salámů? Co vše už bylo před prodejem nějak použité?
Čerstvá zelenina? Proč? Když lidi stejně kupují to, co máme …
Kvalitu, čerstvost a stupeň nahnilosti zeleniny a ovoce raději nekomentuji. Chápu, už jsem pochopil, že jsem asi příliš vybíravý zákazník.
Co je obsahem krájených salámů a uzenin? Neřekneme!
Od té doby, co máme malé děti, se přece jen trochu víc zajímám, co vše obsahují salámy, šunka apod. U balených věcí se to dočtu na etiketě. Ale co ty krájené?
No, u nás v Albertu to neřeší. Však ty éčka jsou stejně jen pověry. Na přímý dotaz jestli tahle konkrétní šunka obsahuje glutamát (E 621 = Glutamát sodný) na mě prodavačka u pultu s uzeninami vyvalí oči a tváří se, že neví co to je. Jen pro ukázku (už si to nepamatuji doslovně):
Prodavačka: „No … to já nevím …. Já tady jen obsluhuji …. To krájí kolegyně, to byste se musel zeptat jí ….“.
Já: „No a můžete mi ji zavolat?“ ….
Prodavačka: „No … ona tady teď není“. ….
Já: „No a máte tady něco bez glutamátu co je vhodné i pro děti?“
Prodavačka na mě hází pohled, že jsem úplný blbec a říká: „tady přece máte napsáno, že to je šunka pro děti“
Já: „A to je bez glutamátu?“
Prodavačka: „No to já nevím ….“
No a takhle bych mohl pokračovat dál. Nevím, jestli je to problém jen této jedné konkrétní prodejny. Jiné Alberty moc neznám. Co jsem se bavil s pár lidmi, tak ti takto negativní zkušenost jinde neměli. Možná je to jinde lepší.
Nechci tím ani říct, že některé jiné super/hyper a jiné markety jsou lepší. Podobné zkušenosti, byť v menším mám i z Tesco, Kauflandu nebo z Billy. Byť nikde jich nebylo tolik.
Každopádně mám ale pocit že to je v poslední době nejenom v našem Albertu, ale i jinde horší a horší …
Všímam si enormné množstvo stažností na Albert, bohužiaľ zdieľam rovnaké sklamanie z mojich návštev tohto obchodného reťazca. Chcem poprosiť všetkých nespokojných spotrebiteľov aby v obchode nenakupovali, pokiaľ to nie je nevyhnutné. To je totiž najúčinnejší spôsob ako dať najavo nespokojnosť a flustráciu, zároveň im nedáte zarobiť, čo donúti reťazec skvalitniť služby.
Ak však do ochodu musíte, či už z dôvodu nedostupnosti iných vo vašej lokalite a zaznamenáte nedostatky (chybná cena na bločku, nekavalitný alebo pokazený tovar, nekalé obchodné praktiky, špina na prevádzke) všetko hláste na obchodnú inšpekciu. Zdokukentujte, fotkou, videom ak ide o reklamáciu audio nahrávkou. Tá náležite celú situáciu preštrí a celkom pochopiteľne ak sa nedostatok potvrdí tak bude nasledovať tučná pokuta.
Určite urobíte lepšie ako sa sťažovať na tejto stránke ktorá akurát potrestá zamestnancov, „spríjemní“ im prácu ale reálne sa nič nezmení. Len za chybne uvedenú a účtovanú cenu hrozí obchodnému reťazcu až 5 miliónová pokuta. Je len na nás aby sme vynaložili úsilie a mali kvalitné supermarkety, ktoré nás nebudú zavádzať, okrádať a predávať nám odpad. Prikladám link na COI, kde je požne podať podnet, a tiež prečítať si ako podnet podať.
Ďakujem každému kto tak učiní.
http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/
Dobrý den,
bohužel podobnou negativní zkušenost mám s Albertem na Palmovce. Taktéž to mám kousek při cestě domů. Ale poslední dobou se velice zhoršili. Kvalita všeho zboží je horší a hlavně chování prodavaček a ochranky je šílené. Zajímalo by mě čím to je, zvlášť když mají všude letáky o tom jaký je Albert skvělý zaměstnavatel. Ale když se podívám jaké platy Albert svým zaměstnancům nabízí http://www.pracomat.cz/profese/prodavac , tak se ani nedivím že se chovají jak se chovají. A pár náhodou odposlechnutých informací mě utvrdilo v tom, že ti idi tam jsou skutečně frustrování, finančně málo ohodnocení a ždímaní ke krajnosti. Ta firma funguje na low-cost a to jak v nákladech na lidi, tak i v kvalitě zboží co prodávají.
ALBERT BRNO PÁLAVSKÉ NÁMĚSTI
dobrý den,
nejhorší obchod co znám. Pokladní, až na 2 výjimky katastrofální. Nepozdraví,uštěkané..naopak dostanete přednášku o tom,jak oddělovat zboží na páse.
Zelenina, kterou prodávají není ani pro prasata a ceny? 100% prirážka.
ALBERT NA PÁLAVSKÉM NÁMĚSTÍ SE VYHNĚTE OBLOUKEM,NEZKAZÍTE SI NÁLADU.
Musím se přidat ke stížnostem na Albert na Pálaváku v Brně – zejména paní Alena Bendová na pokladně si hraje na ředitelku – přání dobrého dne se nedočkáte, poděkovat neumí, opět včera buzerovala zákaznici : košík sem, ne sem…. Už ji znám, bohužel v ranním provozu o víkendu s jedinou otevřenou pokladnou nebylo možné se jí vyhnout. Bože, kam se podělo heslo zákazník náš pán a chovalo se slušně k lidem, kteří tam utratí peníze…Dokud budete zaměstnávat takové štěkny tak chodím ke konkurenci o pár metrů dál.