Když začínal online prodej potravin přes internet, tak jsem tuto službu uvítal.

Zkušenosti s online nákupem potravin na Rohlik.cz

Rád bych se podělil o svou zkušenost, s online nákupem potravin přes Rohlik.cz. Nakupoval jsem tam potraviny již několikrát, ale ze dvou posledních nákupů mám velmi silný pocit, že kvalita této služby šla poměrně značně dolů. Nebo tedy alespoň já jsem měl během dvou posledních nákupů poněkud smůlu.

Online nákup potravin – super nápad

Když začínal online prodej potravin přes internet, tak jsem tuto službu uvítal. Pokud se nepletu, tak jedno z prvních bylo Tesco, které prodává potraviny přes itesco.cz. Tam jsem nakupoval několikrát. A to i přes to, že do nejbližšího hypermarketu Tesco, to mám z domu asi 10 minut pěšky. Ale na větší nákup těžších věcí je to fajn služba, zvlášť když mám nabitější program.

Rohlik.cz pak byla druhá služba pro online nákup potravin, kterou jsem zkoušel. Díky tomu, že mám poměrně hodně dobré zkušenosti se službou Damejidlo.cz, od stejného „autora“, tak jsem jim hodně věřil.

A zpočátku jsem neměl žádný důvod být zklamán. Objednávky jezdily včas, zboží (i to čerstvé jako ovoce a zelenina), bylo vždy zcela OK. Také jsem ocenil, že na rozdíl od Tesco, kde je nutné se objednávat minimálně den předem (a v poslední době někdy i dva dny, aby byl ještě volný nějaký rozumný termín), se na Rohlik.cz dalo vždy objednávat jen pár hodin předem. Myslím, že zpočátku měli nákup na konkrétní časové sloty, ale ty bývaly poměrně volné. Nyní už nějakou dobu mají i „expresní nákup“ s doručením do 90 minut, kdykoliv během dne.

Více zákazníků, kvalita jde dolů

Přijde mi, že zpočátku na Rohlik.cz buďto nakupovalo jen málo lidí (a tak měli čas věnovat se každé zakázce), nebo se zpočátku více snažili „udělat si dobré jméno“). Při posledních dvou nákupech jsem už ale byl vyloženě zklamaný. Když se jim to hodně nepovedlo poprvé, tak jsem to bral tak, že to se může stát každému. Prostě měl řidič a ten, kdo chystá zboží špatný den. To se může stát. Tak jsem jim dal ještě jednu šanci. A výsledek byl ještě horší. A teď opravdu váhám, jestli to mám ještě někdy vyzkoušet, nebo jestli je pro mě tato služba definitivně odepsaná.

První negativní zkušenost s nákupem na Rohlik.cz

Protože na mě byla řada s vařením o víkendu, tak jsem si v pátek během dopoledne v práci objednal nákup, abych to nemusel tahat. Potřeboval jsem toho víc, a samé těžké věci, a v práci jsem ani nebyl autem.

Pozn.: ono obecně se ani moc nevyplatí jezdit do práce po Praze autem. Pešky jsem v práci za cca 45 – 50 minut. Kombinací metro + tramvaj je to asi 25 minut. A autem je to podle toho, „jak intenzivní jsou ten den skvrny na slunci“, nebo co. Od 20 minut do jedné hodiny.

První problém – zpožděné doručení. Měl jsem dojednaný čtvrthodinový interval mezi 15:45 a 16:00. Dlouho se nic nedělo, a když jsem už chtěl volat, co se děje, tak cca v 16:15 přišla SMS, že kurýr bude asi 20 minut opožděn. Nevím, jak to počítají, protože kurýr s nákupem nakonec dorazil asi v 16:45. Což nebylo ani dvacet minut od původního termínu, a ani 20 minut od té poslední SMS zprávy.

OK, chápu je pátek, mizerná doprava, stane se. Bylo to poprvé tak co.

Pozn.: i když tedy musím říci, že u jiných dodávek jsem tento problém neměl. Třeba u dámejídlo, kde jsem objednával snad 100x se mi jen 2x stalo, že mělo doručení zpoždění větší než 5 minut. Jednou, zo mi kurýr přivezl kromě objednávky mého jídla navíc ještě nějaká dezert zdarma, že se restaurace omlouvá, že to nějak popletli. Podruhé mi rovnou volali ze zákaznické linky, že v restauraci mají nějakou havárii, objednávku stornovali a připsali mi kredit 100 Kč na další objednávku, což je poměrné férové jednání. Podobné i dovoz věcí přes interní kurýry Alza.cz. I ti to bez problémů zvládají vždy na čas.

Druhý problém: Po předchozích dobrých zkušenostech jsem nákup ani nekontroloval, vzal si od kurýra tašky a vyrazil domů vařit. Při vybalování nákupu jsem byl ale hodně překvapen. Namísto objednaného hlávkového zelí jsem v jedné z tašek našel ledový salát. Od jiného zboží jsem si objednal 2 kusy, ale v taškách byly 4 kusy (naúčtovány jsem měla ale jen dva kusy). Objednané papriky se jim také moc nepovedli. Jedna byla nahnilá, ostatní už rozhodně pamatovali lepší časy.

Celkově tedy nákup nic moc. Navíc jsem byl dost vytočený, že jsem se musel běžet do obchodu pro to hlávkové zelí, co mi nepřivezli.

Druhá negativní zkušenost s nákupem na Rohlik.cz

Po první negativní zkušenosti jsem si dal pár týdnů pauzu, ale pak jsem jim chtěl dát ještě jednu šanci. A byl to opravdu „blbý“ nápad. Celé se to opakovalo s mírnou obměnou několika „proměnných“.

První problém: Objednávka byla opět na pátek odpoledne, v podobný čas. Tentokrát se ani nenamáhali posílat SMS zprávu, takže jsem po půlhodině volal na zákaznickou linku. Tam mi sdělili, že kurýr už je někde poblíž a opravdu asi do 10 minut dorazil. Celkem asi 40 minut zpoždění.

Pán byl hodný, milý, vynesl, mni nákup do 3 patra a omlouval se.

Druhý problém: Při kontrole nákupu mě opět čekalo několik nemilých překvapení. Zelenina se jim opět nepovedla. Jeden z výrobků už měl po datu minimální trvanlivosti. Jiný – balený plátkový sýr, měl sice datum spotřeby v pořádku, ale přesto byl uvnitř plesnivý. Jedna z objednaných a naúčtovaných položek v nákupu úplně chyběla. WTF?

Nákup na Rohlik.cz  – už asi nikdy více

A myslím, že nejsem jediný kdo má (nebo měl), podobné problémy při nákupu na Rohlik.cz. Viz tento článek: http://www.podnikatel.cz/clanky/rohlik-cz-ma-zpozdene-dodavky-roste-rychleji-nez-planoval/, bohužel jsem ho četl až poté co jsem si tam naposledy objednával.

Uznávám, že ani kamenné obchody na tom nejsou o moc lépe. Prošlé, zkažené, plesnivé potraviny, to je něco, s čím se celkem pravidelně setkávám v prodejnách Albert, Tesco nebo třeba Billa. To, jak tam občas vypadá zelenina. Nebo když vidíte stát paletu chlazeného zboží uprostřed uličky a nikde nikdo, kdo by to dával do chladících boxů, tak se nedivím, proč se nám tak často doma kazí potraviny, které mají ještě daleko do data minimální trvanlivosti.

Roklik.cz mi zpočátku přišel jako super služba. Dnes už si tím tak jistý nejsem. Asi budu muset vyzkoušet konkurenci.

  4Comments

  1. Ondrej   •  

    Ano naprosto identicka zkusenost – mozna jeste tragictejsi
    Vsechmo spatne, personalne poddimenzovaí- je to jejich asi hlavni problem ,ale ne muj.
    Nekolikrat vse spatne -NEDOPORUCUJI

  2. Hana   •  

    Bohužel mám také špatnou zkušenost, objednala jsem si přes aplikaci květiny jako dárek, drahé, a začátkem března zmrzlé.? Byla jsem nadšená, ale teď už nebudu službu využívat.

  3. Petr   •  

    Možná ojedinělé případy, možná ne, nicméně také Rohlik testuji cca měsíc a po cca 5 objednávkách velká spokojenost. Dokonce jsem si zaplatil Premium 🙂
    Na podněty hned reagují.

  4. Milá Scola   •  

    Velmi ráda bych dostala vysvětlení proč se musí po nahlášení telefonicke objednávky čekat až 3 hodiny na jeji prijem ?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *