Nedávno byly na Praze 10 zavedeny modré parkovací zóny. Jejich fyzické vyznačení na silnici, je místy nelogické a krkolomné. Možnost zřídit si parkovací kartu, když náhodou nemáte trvalé bydliště na P 10, nebo je auto psané na někoho jiného je také dost krkolomná.

Parkování na modré zóně v Praze bez trvalého bydliště

Před několika dny se nám najednou před domem objevily modré pruhy. Bydlím na Praze 10, a o zavedení parkovacích zón se zde mluvilo už nějakou dobu. V průběhu září se to stalo skutečností. Můj první dojem z parkovacích zón je poměrně rozpačitý.

Modré zóna nakreslené „od oka“

Vzhledem k tomu, že mám menší děti, se kterými často chodíme po okolí na hřiště, tak jsem si v okolních ulicích nemohl nevšimnout, že ten kdo plánoval rozmístění modrých zón, danou ulici asi v životě neviděl. Možná použil nějakou aplikaci typu Google Street view (která navíc musela mít hodně staré fotky), netuším.

Na mnoha místech, jsou parkovací zóny nakreslené naprosto nelogicky. Často se snaží popřít fyzikální zákony. Někdo asi rozhodl, že tady bude parkovací zóna, a pak ten, kdo tam fyzicky maloval ty modré pruhy, se tomu musel hodně přizpůsobit (občas za použití neuvěřitelné kreativity).

Viděl jsem místa, kde je modrá parkovací zóna tak úzká, že by tam byl problém podélně zaparkovat skútr. Auto, i při podélném stání, by na modré zóně mělo maximálně krajní kola.

Jinde jsou zase parkovací zóny nakreslené na obou stranách vozovky tak, že mezi zaparkovanými auty projede maximálně osobní auto, už běžná dodávka bude muset být hodně opatrná. Popeláři nebo hasiči mají smůlu. Záchranka by se snad ještě možná zvládla protáhnout.

Bez trvalého bydliště nezaparkujete?

Další věc je ta, jak je vyřešeno parkování, když nemáte na dané Praze trvalé bydliště. Na Praze 10 bydlíme s manželkou už více než 10 roků. Já mám trvalé bydliště tady, ona na Praze 4 (nebyl důvod ho měnit, protože byt na Praze 4 nám také patří.

Problém je v tom, že auto jsme kupovali ještě před uzavřením manželství. Platil jsem ho já, je ale psané na manželku (která s ním většinou jezdí). A to je problém.

Nárok na parkování před naším domem, bychom měli jen v případě:

  • Auto by bylo napsané na mě (pak je to bez problému, ale znamená to řešit převod auta…)
  • Auto by bylo součástí společného majetku manželů (pak by nevadilo, že je auto psané na manželku, když mám trvalý pobyt na Praze 10 alespoň já, koupili jsme ho ale už před svatbou…)

Jinak máme smůlu. To je dle mého docela nedořešené.

Modré zóny v Praze

Tím, že modré zóny v Praze si zavádí každá městská část samostatně, a parkování na nich není nijak propojené, vzniká spousta nelogických situací.

Mimo jiné díky tomu, že jednotlivé městské části Prahy, jsou dost propojené. Bydlím sice na Praze 10, ale děti mají lékařku jen o pár ulic dál, ale už v jiné části Prahy. Takže pokud budu chtít vzít nemocné dítě k doktorce autem, tak už tam jen tak nezaparkuji.

Ale mohu si požádat o parkovací kartu na Praze 4, kam autem skoro nejezdím.

V celé koncepci parkovacích zón, podle mě chybí nějaká propojenost. Mělo by to fungovat jako u lítačky.

Mám nějaké základní pásmo (místo kde mám trvalé bydliště, ještě lepší by bylo místo, kde skutečně bydlím).

A k tomu si mohu doplatit další pásma (další městské části Prahy), za nějaké rozumné peníze. Jasně, pokud někdo bude chtít parkovat bez omezení po celé Praze, ať za to zaplatí přiměřeně vysokou částku.

Pokud ale někdo celý život bydlí na rozhraní 3 městských částí, a najednou může parkovat bez větších komplikací jen v jedné z nich, tak je to docela na hlavu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *