Pošťák, pokud už náhodou najde dost odvahy na to, aby vůbec vystoupil z auta a zazvonil, okamžitě utíká zpět do auta a startuje rychleji než závodníci na startu F1.

Virtuální realita v podání České pošty: Doručíme i balík, který nemáme!

Tak se mi zase jednou potvrdila zkušenost, s „vynikající“ úrovní služeb, nabízených Českou poštou. Nejenom, že se už přestali namáhat se zvoněním, když vám vezou balík. Nyní už pro jistotu raději ani nedávají oznámení do schránky. Zato ale zřejmě zavedli zcela novou službu – doručování virtuálních balíků.

Česká pošta a balík do ruky – bohužel ale není řečeno do čí ruky

Minulý týden měl syn narozeniny a babička mu v balíku posílala dárek. Posílala to 14. června, narozeniny měl 16. června, to že balík nestihl dojít včas, se dalo tak trochu očekávat. Bylo to přece jen na poslední chvíli.

Shodou okolností jsem byl posledních pár dní pořád doma, takže jsem čekal, kdy se ozve zvonek, že už přijel pošťák s balíkem. A pořád nic.

Takže jsem pravidelně kontroloval schránku. Přece jen už jsem poučený zákazník České pošty a vím, že mezi zazvoněním na zvonek a odjezdem poštovního auta je maximálně 5 vteřin na reakci. Protože pošťák, pokud už náhodou najde dost odvahy na to, aby vůbec vystoupil z auta a zazvonil, okamžitě utíká zpět do auta a startuje rychleji než závodníci na startu F1.

Ve schránce ale také nic. Po týdnu čekání mi to nedalo a zašel jsem se raději zeptat na poštu. A tam už pochopitelně balík byl, dokonce několik dní. No nic, co se dá dělat.

Doručování virtuálních balíků v podání České pošty

Balík jsem si vyzvedl cca v devět hodin ráno a donesl i ho domů. Odpoledne jsem šel pro děti do školky a po návratu domů mě ve schránce čekalo oznámení, že se mi Česká pošta pokoušela doručit balík, a že jsem nebyl zastižen.

Opravdu mě neskutečně mrzí, že jsem nebyl doma. Hodně by mě zajímalo, jaký balík se mi to pošťák pokoušel dovézt. Číslo zásilky na lístku s oznámením o nedoručení je identické, jako číslo na krabici, kterou jsem si domů donesl dopoledne. Takže mi podle všeho vezl balík, který fyzicky nemohl mít v autě.

Po delším přemýšlení jsem usoudil, že na poště jim zřejmě bylo líto, že mi nedoručili balík až do ruky. Takže se pokusili splnit svoji povinnost alespoň virtuálně. Tedy, že za mnou přijeli – sice by mi žádný balík nedali, ale měli by dobrý pocit, že se mi ho alespoň pokusili doručit až do ruky.

Nebo to je možná nějaká nová služba České pošty, že doručují i virtuální balíky. Tedy balíky, které v autě fyzicky nemají.

Tragédie s doručováním balíků v podání České pošty

O tom, že má Česká pošta často dost tragické služby, asi nemusím nikoho přesvědčovat. Aby tento můj článek nebyl jen nenávistný „hate“, musím uznat, že to nemají lehké. Tento týden jsem četl docela zajímavý rozhovor s jedním řidičem od konkurenční balíkové služby – viz zpravy.idnes.cz.

Mimo jiné je tam zmíněno i to, že pracoval na poště, a že Česká pošta má nejvíce problémů, protože je největší (co do objemu přepravovaných zásilek), takže pak logicky vzniká i nejvíce „omylů“. Docela chápu, že práce při doručování balíků není žádné „terno“ a i vzhledem k celkově nízké nezaměstnanosti to je asi dost bídné s množstvím/kvalitou zaměstnanců.

Jen mám osobně pocit, že se to u České pošty nijak nelepší. Podobných „přešlapů“ při doručování jsem za poslední roky zažil již několik. U jiných zásilkových služeb to není vždy o moc lepší. Ale třeba PPL (nebo alespoň ten řidič co jezdí k nám) je vcelku ochotný, píše dopředu SMS a viditelně projevuje snahu balík dovézt opravdu až do ruky. U České pošty marně pátrám v paměti, kdy naposledy jsem dostal balík opravdu až do ruky. Největším úspěchem je oznámení ve schránce, abych věděl, že si pro balík mám zajít.

Vzhledem k tomu, jak meziročně roste prodej přes internet a čím dál tím více zboží se doručuje v balících, bych čekal, že s tím ČP bude něco dělat. Přece jen díky velké síti poboček má ideální pozici být jedničkou. Může, nabídnout hodně přidaných služeb (a tím nemyslím vnucování nesmyslných finančních produktů). Ale nějak jim to nejde …

A co se s tím dá dělat? Asi to co jsem udělal já. Napsat jim stížnost na info@cpost.cz. Nečekám, že mi na to budou odpovídat nebo, že to budou nějak konkrétně řešit. Balík jsem dostal, tak co už. Stačilo by mi, kdyby si přidali „čárku“ do evidence podobných stížností, a výhledově se pokusili alespoň trochu zlepšit své služby.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *