Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,

Když už ani policie neumí správně parkovat

Dneska ráno jsem vedl děti do školy/školy a cestou jsem potkal „hezky“ zaparkované auto městské policie – viz fotky. Ano vím, že se hlídá především parkování před přechodem – tedy ve směru jízdy, tak, aby chodec nemusel opatrně vykukovat zpoza zaparkovaného auta, ale pokud je mi známo, tak ani parkování na přechodu není povolené.

Navíc zrovna tato ulice je obousměrná, ale současně dost úzká /když jednou dvě auta proti sobě, tak zpravidla musí jedno auto zajet ke kraji, aby se vůbec vyhnuli, takže zde je to opravdu o „vykukování“ zpoza zaparkovaného auta, jestli se dá bezpečně přejít).

Jistě, mohli bychom vést debatu, jak velkou částí policejní auto na přechodu stojí, ale mám za to, že být to běžný řidič, tak by to neukecal. Pokud se nemýlím, tak zrovna taktové špatné parkování, je městská policie oprávněna pokutovat. Takže by o tom měli asi něco málo vědět.

Ano, dalo by se pochopit, že jeli k nějakému „zásahu“, a tak to „frkli“ na první volné místo. Vzhledem k tomu, že tam stáli i po hodině (když jsem se vracel), tak bůh víc, co a kde vlastně řešili.

Chápu, že zaparkovat v Praze (navíc je to docela blízko metra, kde se každé ráno plní okolní ulice auty, které tam nechávají dojíždějící řidiči, kteří přestupují na metro), asi není jednoduché. Pokud ale vím, tak ani policie nemá žádnou výjimku z dodržování pravidel silničního provozu (pokud se tedy nejedná o zásah, kde jsou pravidla stranou).

Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,

Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,

Jinak co se týká parkování tak:

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p27

§ 27

(1) Řidič nesmí zastavit a stát

a) v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti,

b) před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,

c) na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,

d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní; tento zákaz neplatí v obci na křižovatce tvaru „T“ na protější straně vyúsťující pozemní komunikace,

e) v připojovacím nebo odbočovacím pruhu,

f) u zastávky tramvaje, autobusu nebo trolejbusu bez nástupního ostrůvku v úseku, který začíná dopravní značkou „Zastávka autobusu“, „Zastávka tramvaje“ nebo „Zastávka trolejbusu“ a končí ve vzdálenosti 5 m za označníkem zastávky, a tam, kde taková dopravní značka není, ve vzdálenosti kratší než 30 m před a 5 m za označníkem zastávky; je-li prostor zastávky vyznačen vodorovnou dopravní značkou „Zastávka autobusu nebo trolejbusu“ nebo „Zastávka tramvaje“, platí tento zákaz jen pro vyznačený prostor,

g) na železničním přejezdu, v podjezdu a v tunelu a ve vzdálenosti kratší než 15 m před nimi a za nimi,

h) v místě, kde by vozidlo zakrývalo svislou dopravní značku nebo vodorovnou dopravní značku „Směrové šipky“ nebo „Nápis na vozovce“,

i) ve vyhrazeném jízdním pruhu a jízdním pruhu pro cyklisty,

j) v jízdních pruzích vyznačených na vozovce mimo pravého jízdního pruhu,

k) ve vzdálenosti kratší než 5 m od začátku a konce vodorovné dopravní značky „Podélná čára souvislá“ nebo nástupního ostrůvku tam, kde by mezi touto dopravní značkou nebo nástupním ostrůvkem a vozidlem nezůstal volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m,

l) na mostě,

m) v tunelu; to neplatí v případě nouzového stání na místě označeném dopravní značkou „Nouzové stání“; v případě nouzového stání musí řidič vypnout motor,

n) před vjezdem na pozemní komunikaci z polní nebo lesní cesty nebo z místa ležícího mimo pozemní komunikaci,

o) na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno,

p) na tramvajovém pásu,

r) na silniční vegetaci, pokud to není povoleno místní úpravou provozu na pozemní komunikaci,

s) na jiných místech, kde by tím byla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména jízda ostatních vozidel.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *